Fertődi Óvoda logó

Aktuális

Óvodánkról

Tagintézmények

Csoportjaink

Dolgozóink

Tevékenységeink

Címünk

Fotóalbum

Kiadványaink

Archívum

Fertőd Óvoda

 




Csoportjaink

elválasztó

Manó csoport

Óvónők:

Bognárné Varga Szilvia - Szilvi óvó néni
Ácsbold Henrietta - Tante Heni


Dajka:

Eőri Józsefné - Terike néni

Óvodánk német kisebbségi nevelést folytató kétnyelvű intézmény.
A tevékenységek mindkét nyelv fejlesztését szolgálják, biztosítják a gyermek testi, érzelmi és értelmi fejlődését.

Az óvodai nevelés alapprogramja egyben a nemzetiségi nevelés programja is. A tervezésben felhasználjuk a magyar mellett a kisebbségi nyelvi, zenei, szellemi és tárgyi kultúra értékeit, melyek a magyar és a kisebbségi hagyományok, szokások továbbörökítését és a kisebbségi identitás megalapozását szolgálják a gyermekek életkori sajátosságainak és egyéni fejlettségének megfelelően.

A nemzetiségi nevelés célja és feladatai:

  • a német nyelv ápolása mindennapi szituációkban,
  • a nyelvjárással való ismerkedés-német mondókákon, gyermekdalokon és gyermekjátékokon keresztül,
  • a beszédkészség fejlesztése és a beszédkedv előmozdítása,
  • a gyerekek beszédkészségének fejlesztése szóbeli beszédgyakorlatokon keresztül,
    rendszeresen visszatérő kommunikációs helyzetekkel az utánzáson alapuló nyelvelsajátítás biztosítása,
  • a kisebbségi életmódhoz, kultúrához kötődő szokások és hagyományok ápolása és fejlesztése,
  • a kisebbségi identitástudat kialakításának és fejlesztésének segítése.

Mindezek mellett, ami a legfontosabb és ami a mi mozgatórugónk, az a kreativitás. A KREATIVITÁS, az ALKOTÓ GONDOLKODÁS, mely minden élethelyzetben létezik. Mindazok a tényezők, melyek képessé teszik az embert arra, hogy rugalmasan gondolkodjon, értékes produktumokat hozzon létre és megoldja a kihívásokat, amelyekkel napról-napra szembe kerül. Minden ember válhat alkotóvá. Fontos a gyermeki gondolkodás, fantázia szabadsága, hogy saját, önálló elméleteket, gondolatokat gyárthat a világra vonatkozóan. Hogy kérdez, hogy felfedez, hogy nincsenek sablonszerű megoldások, melyek rá lennének kényszerítve gyermekeinkre. A kisgyermekkori kreativitás egyik legfontosabb terepe a művészi kifejezésmódok gyakorlása azaz a rajz, zene, tánc, versek, mesék, „színház”. Ezen főbb tevékenységeink alkalmasak arra, hogy megmozgassák a fantáziát, felkeltsék a probléma iránti érzékenységet és előhívják a problémakezelés rugalmasságát. Mivel a kreativitást könnyen átvihetjük egyik területről a másikra (pl. művészetről a tudományba), így a kisgyermekkori kreatív tevékenység tapasztalatai igen messzire vezethetnek.
És amit sosem felejtünk el: „MINDEN datolyában van egy mag!”
Ezt a bölcsességet mindig szem ellőtt tartva fordulunk oda és közeledünk kisgyermekeinkhez.
Mindezzel és nagy- nagy szeretettel várunk minden leendő kis ovist a MANÓ csoportba!

Manó

Backe, backe Kuchen... (2010 december)

Mézeskalácssütés (2010 december)

Életképek

Álom, álom, édes álom

 

lap tetejére

nyomtatható változat vissza lap tetejére